Chivasso bij Mobiel Interieur

In 1987 richtte de Nederlandse Richard Schütte met steun van zijn vrouw Ellen Steentjes, zijn eigen groothandel op. In 1991 lanceerde hij de eerste collectie onder de merknaam Chivasso. Met hun passie voor hoogwaardig design hadden de twee oprichters een plan om een ​​innovatief-casual collectie te creëren. Met dit idee maakten ze kennis met de tijdgeest van de jaren ’90. Sinds de lancering in de JAB Anstoetz-stoffenafdeling in 2000 heeft het merk een enorme vlucht genomen op de internationale markt. Tegenwoordig zijn er showrooms over de hele wereld. Daarnaast voeren internationaal gerenommeerde designers, meubelzaken en binnenhuisarchitecten het uitgebreide assortiment. In 2017 neemt Richard Schütte afscheid van het merk, nadat hij het bedrijf met succes heeft overgedragen. Sindsdien zijn de studio’s gevestigd op het hoofdkantoor van de JAB Anstoetz Group en op andere Europese locaties.

Het merk

De filosofie van Chivasso wordt gekenmerkt door een toekomstgerichte, open en fantasierijke houding, beïnvloed door de Nederlandse oorsprong. De stijl is casual en ‘slim’. Tot op de dag van vandaag is Chivasso trouw gebleven aan zijn waarden: interieur is onze passie en nieuwsgierigheid is onze drijfveer. Kortom: ze houden van wat ze doen en leven in onze stijl. De producten van Chivasso kenmerken zich door innovatieve concepten en fantasierijke creaties met een eigen karakter en hoogwaardige, duurzame kwaliteiten.